jaunumi

Korejiešu autoražotājs KIA oficiāli apstiprinājis, ka nākamgad Eiropā tiks piedāvāts izmēros lielākais uzņēmuma elektroauto “EV9”, kas vienlaikus plānots kā ražotāja elektrisko modeļu flagmanis. Šī modeļa koncepts pagājušā gada nogalē Losandželosā, bet jau tad autoražotāja pārstāvji uzsvēra, ka lielos vilcienos sērijveida modelis izskatīsies tāpat kā koncepts.

2022. gada ikgadējā Audi AG preses konferencē Audi prezentē tā nākotnes elektriskā A6 nākamo modeli – luksusa klases Avant konceptauto. Uzņēmums ar četriem riņķiem pirmo Audi A6 pilnībā elektrisko konceptauto prezentēja gandrīz pirms gada Šanhajas autoizstādē. Uz ražošanu orientētais Audi A6 Avant e-tron koncepta automobilis tagad ilustrē nepārprotamu dizainu elektriskajam laikmetam, revolucionāras piedziņas tehnoloģijas un Audi tradicionālā dizaina sintēzi ar Avant virsbūvi. Jaunajam automobilim paredzēta arī ātra uzlāde ar jaudu 270 kW – tas varēs iegūt pietiekami daudz enerģijas 10 minūšu laikā, lai nobrauktu līdz pat 300 kilometriem.

Tāpat kā Audi A6 e-tron konceptauto, kas tika prezentēts 2021. gadā, arī A6 Avant ir balstīts uz PPE elektroauto platformas, kas izstrādāta Audi vadībā. Automobiļa virsbūve, kas ir 4,96 metrus gara, 1,96 metrus plata un 1,44 metrus augsta, to ievieto luksusa klasē. Tādi izteiksmīgi elementi kā noslēgta Singleframe radiatora reste un nepārtrauktā gaismas josla aizmugurē norāda uz tā radniecību ar citiem elektriskajiem Audi spēkratiem e-tron saimē. Audi A6 Avant e-tron konceptauto dizains norāda uz nākotnes Audi modeļiem un sniedz mājienus par to, cik dinamiski un eleganti izskatīsies elektrisko automobiļu luksusa klase.

Ar A6 emblēmu šis koncepta automobilis izceļ tā vietu zīmola biznesa klasē. Šī automobiļu saime pārstāvējusi zīmolu segmentā ar vienu no pasaulē lielākajiem tirdzniecības apjomiem kopš 1968. gada (līdz 1994. gadam kā Audi 100). Avant modeļi šajā saimē bijuši pieejami kopš 1977. gada, sniedzot revolucionāru universāļu interpretāciju. Avant ir no avant garde aizgūts termins, ko 1995. gada Audi reklāmas sauklis lika iegaumēt daudziem: skaistus universāļus sauc par Avant.

Nākotnē Audi A6 e-tron varēs nobraukt līdz pat 700 kilometriem (saskaņā ar WLTP standartu) atkarībā no piedziņas sistēmas un modeļa varianta. Un modeļa saimes jaudīgākie pārstāvji paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h uzņems mazāk nekā četrās sekundēs.

Audi A6 Avant aizmugurējā daļa, kas ir gan skaista, gan ietilpīga, nav vienīgais elements, kas to padara par ietilpības čempionu. Šo titulu attaisno arī piedziņas sistēma un akumulatora tehnoloģija. Ar savu 800 voltu sistēmu un uzlādes jaudu līdz pat 270 kW tas var iegūt pietiekami daudz enerģijas ātrās uzlādes stacijā vien 10 minūšu laikā, lai nobrauktu aptuveni 300 kilometrus. Audi A6 Avant e-tron koncepta divi elektromotori spēj nodrošināt 350 kW kopējo jaudu.

Nepārprotams e-tron: dizains un apgaismojuma tehnoloģija

Pamatojoties uz tā izmēriem, Audi A6 Avant e-tron konceptauto skaidri pārstāv augstākās klases segmentus, tāpat kā pašreizējie Audi A6 un A7 sērijas modeļi. Lielie 22 collu diski, īsās pārkares un dinamiskā jumta līnija piešķir Avant proporcijas, kas nepārprotami atgādina sporta auto.

Aerodinamikai vienmēr ir bijusi nozīmīga loma Audi ilgajā panākumu vēsturē luksusa klasē: Audi 100 / C3 savulaik bija visu klašu aerodinamikas čempions. Pateicoties tā leģendārajam gaisa pretestības koeficientam 0,30, Audi jau 1982. gadā bija krietni pārspējis savus konkurentus. Audi A6 e-tron konceptauto šajā veiksmes stāstā ir iesācis jaunu nodaļu – Sportback šis koeficients ir tikai 0,22, kas pirmo reizi ir tik zemu elektrisko C segmenta auto vidū. Avant gaisa pretestības koeficients ir tikai par 0,02 vienībām lielāks.

Digital Matrix LED priekšējie lukturi sasniedz gandrīz kinematogrāfisku kvalitāti. Ja Audi A6 Avant e-tron koncepta auto akumulatora uzlādes laikā tiek novietots iepretim sienai, autovadītājs un pasažieri var spēlēt uz tās projicētu videospēli.

Bez digitālajiem Matrix LED gaismekļiem, ir arī virkne citu gaismas tehnoloģiju. Abās auto pusēs ir iebūvēti trīs mazi, augstas izšķirtspējas LED projektori. Tiklīdz durvis tiek atvērtas – mazi, paplašināti, dinamiski apgaismojuma efekti sveicina pasažierus ar vēstījumiem viņu izvēlētajā valodā. Šie projektori uz zemes parāda arī brīdinājuma simbolus – lai, piemēram, brīdinātu velosipēdistu, ka tūlīt atvērsies automašīnas durvis. Vēl četri augstas izšķirtspējas LED projektori, kas neuzkrītoši iestrādāti automobiļa stūros, rada pagrieziena signālu projekcijas.

PPE – augsts klīrenss un zems braukšanas augstums

PPE platforma ir izstrādāta īpaši akumulatoru elektriskās piedziņas sistēmām, un tāpēc var pilnībā izmantot visas šīs tehnoloģijas priekšrocības. Nākotnes PPE autoparka galvenais elements ir akumulatoru modulis starp asīm, kas A6 e-tron koncepta Avant versijā nodrošina aptuveni 100 kWh ietilpību. Izmantojot visu transportlīdzekļa bāzi, ir iespējams sasniegt salīdzinoši plakanu akumulatoru izkārtojumu. Tas nozīmē, ka šo vienoto platformu būs iespējams izmantot gan automobiļiem ar augstu klīrensu, gan automašīnām ar izteikti dinamisku un sportisku konstrukciju, piemēram, Audi A6 Avant, bez izmaiņām pamata konstrukcijā.

Publicēts: 21.03.2022

kursors.lv

Volvo nesen organizēja tikšanos ar saviem dīleriem Ziemeļamerikā, kur autoražotāja pārstāvji ieskicēja tuvākās nākotnes plānus, kā Volvo grasās kļūt par autoražotāju, kas ražo tikai elektroauto. Kā zināms, Volvo līdz 2030. gadam plāno pilnībā pāriet uz elektroauto ražošanu, atsakoties no iekšdedzes dzinēju lietošanas.

Volkswagen un Volkswagen komerctransporta zīmolu nodaļas prezentējušas jaunos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kas ir viens no progresīvākajiem un ilgtspējīgākajiem mūsdienu automobiļu konceptiem. Abi automobiļi pārceļ vēsturiskās ikonas T1 dizainu elektriskās mobilitātes laikmetā. ID. Buzz pirmo reizi šajā segmentā tiek ražots un piegādāts ar oglekļa neitrālu ietekmi uz vidi. Augsts izmantoto pārstrādāto materiālu īpatsvars un interjers bez dabīgas ādas papildina Volkswagen zīmola ilgtspējas stratēģiju. Jauno ID. Buzz un ID. Buzz Cargo iepriekšpārdošana Latvijā tiks sākta 2022. gada maijā, bet pirmie automobiļi ieradīsies 2022. gada nogalē.

"Eiropas Gada auto" apbalvošanas ceremonija tradicionāli ir viens no Vecā kontinenta svarīgākajiem auto jomas pasākumiem, kas notiek jau vairāk nekā piecas desmitgades. Šogad konkursā uzvaras laurus plūca Dienvidkorejā radītais elektromobilis "Kia EV6", un tas ir pirmais "Kia" modelis, kas izcīnījis šo prestižo titulu.

"Kia EV6" žūrijas balsojumā ieguva 279 punktus, tikai par 14 punktiem pārspējot otrās vietas ieguvēju "Renault Megane E-Tech Electric" (265). Tālāk žūrijas balsojumā ir "Hyundai Ioniq 5" (261), "Peugeot 308" (191), "Škoda Enyaq iV" (185), "Ford Mustang Mach-E" (150) un "Cupra Born" (144).

Pirmo reizi konkursa vēsturē septiņu titula kandidātu sarakstā veseli seši pretendenti bija ar elektrisko piedziņu, nevis iekšdedzes dzinēju. Par labāko Vecā kontinenta gada automobili "Kia EV6" atzina neatkarīga žūrija, kurā darbojas 59 autožurnālists no 22 Eiropas valstīm, uzsverot "Kia EV6" milzīgo daudzpusību.

Jauno "Kia EV6" modeli Dienvidkorejas ražotājs radījis, izmantojot speciāli elektromobiļiem izstrādātu E-GMP platformu. Tā ļāvusi izveidot ietilpīgu un izteiksmīgu pilsētas krosoveru ar pārliecinošām spējām – automobilim ir ļoti zems smaguma centrs un tālu stūros novietoti riteņi, kas nodrošina labu vadāmību un stabilitāti.

Šāda arhitektūra ļāvusi izveidot arī ārkārtīgi plašu salonu, piedāvājot komfortablu vidi visiem braucējiem: lai gan "Kia EV6" ir kompakts, tā garenbāze ir 2900 mm. Automobilim ir liels 520 litru bagāžnieks, un, nolokot aizmugurējos sēdekļus, bagāžas nodalījums palielināms līdz 1300 litriem. Turklāt papildu aizmugurējam bagāžniekam braucēju rīcībā ir neliela bagāžas telpa arī zem priekšējā pārsega.

Lai panāktu labāko veiktspēju, "Kia" inženieri elektromotoru ir izvietojuši tā, lai vienmērīgi sadalītu masu un padarītu auto stabilāku uz ceļa. Atkarībā no izvēles elektriskajam krosoveram var būt vai nu aizmugurējo, vai visu četru riteņu piedziņa.

Tieši šīs īpašības, kā arī līdz 500 km sniedzamību un 800 V borta sistēmu, kas ļauj izmantot ļoti lielu uzlādes jaudu, tik augstu arī novērtēja žūrija. Pieslēdzot atbilstošas jaudas stacijai, "Kia EV6" 

akumulatoru no 10 līdz 80% iespējams uzlādēt tikai 18 minūtēs.

Īpašu ievērību izpelnījās tehnoloģija, kas ļauj izmantot akumulatora enerģiju citu ietaišu uzlādei vai darbināšanai – vai tas būtu cits elektroauto, vai, piemēram, zāles pļāvējs. Pēc "Eiropas Gada auto" žūrijas domām, šādi risinājumi paver jaunu skatījumu uz mūsdienu elektroauto iespējām.

Žūrijas locekļi novērtēja arī tehnoloģiju jauninājumus, to skaitā navigāciju ar papildināto realitāti, kas informāciju projicē uz vējstikla, it kā uzklājot to priekšā uz ceļa. Citur līdzīga sistēma pašlaik ir pieejama tikai "premium" segmenta modeļos. Turklāt auto var vadīt ar viedatslēgu: ja nepieciešams, to var iebraukt šaurā stāvvietā vai izbraukt no tās, pašam stāvot ārpusē.

Elektriskais krosovers ir aprīkots ar 77,4 kWh akumulatoru. Četru riteņu piedziņas "EV6" modelim ir uzstādīti divi elektromotori, kuru kopējā jauda ir 239 kW (325 ZS), bet maksimālais griezes moments – 605 Nm. Nedaudz vēlāk gaidāmās sportiskās "GT" versijas elektromotori attīstīs 430 kW (577 ZS).

"Kia" jaunais krosovers "EV6" Baltijas valstīs būs pieejams aprīlī.

Publicēta: 1.03.2022
Kursors.lv

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766