jaunumi

Aizvadītās nedēļas beigās notika ilgi gaidīts notikums – oficiāli uzsākta elektriskā “ID.Buzz” modeļa ražošana. Šis modelis sākotnēji tiks ražots Volkswagen rūpnīcā Hanoveres pilsētā Vācijā. Pirmais ražošanas gads būs nedaudz lēnīgs – plānots, ka šogad saražos aptuveni 15 tūkstošus Eiropas tirgum paredzētus eksemplārus.

Sestdien, 28. maijā, Lielupes pļavā iepretī Jelgavas pilij Zemgales plānošanas reģions (ZPR) kopā ar Latvijas lauksaimniecības universitāti Jelgavas valstspilsētas svētku ietvaros organizē elektromobiļu un citu videi draudzīgu transportlīdzekļu salidojumu.

Vācu autoražotāja BMW vadītājs Olivers Cipse apstiprinājis, ka jaunā elektroauto platforma “Neue Klasse” debitēs 2025. gadā un tā būs paredzēta vidējā segmenta automašīnām. Viņš norāda, ka šī platforma spēlēs izšķirošu lomu BMW pārejā uz elektroauto, tai demonstrējot milzīgu izaugsmi tehnoloģijās.

Vācu autoražotājs Mercedes paziņojis, ka sadarbībā ar uzņēmumu “Sila” izstrādātas jaunas, īpaši ietilpīgas baterijas gaidāmajai Mercedes G-klasei, kas pie klientiem nonāks pēc dažiem gadiem. Šīm baterijām izmantota “Sila” izstrādāta silīcija anoda tehnoloģija.

Autoražotājs norāda, ka šī bateriju paka, visticamāk, būs nopērkama par papildus samaksu un būs pieejama elektriskās G-klases “Extended Range” versijā. Mercedes apgalvo, ka šo bateriju energoietilpība ir labākā klasē – energoietilpība esot par 20-40% lielāka nekā līdzīgām baterijām, kas šobrīd komerciāli pieejamas.

 

Mercedes uzsver, ka šī bateriju tehnoloģija ļaus ievērojami palielināt nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi, vienlaikus baterijām netērējot vairāk vietas. Pašas baterijas iecerēts ražot, izmantojot no atjaunojamiem resursiem iegūtu enerģiju. Tiek prognozēts, ka “Sila” gada laikā spēs saražot pietiekami daudz anoda materiālu baterijām, lai aprīkotu 100 līdz 500 tūkstošus mašīnu, taču lielā amplitūda skaidrojama ar atšķirībām bateriju šūnu uzbūvē un dizainā. Abi uzņēmumi apgalvo, ka šīs baterijas mašīnās nonāks ap 2025. gadu.

Avots: Kursors.lv

Starp ID. Buzz konceptauto atklāšanu un sērijveida modeli, kas nonāks pie klientiem Eiropā šī gada nogalē, ir pagājuši aptuveni pieci gadi smaga darba, ko ir veikusi Volkswagen komerctransporta un Volkswagen pasažieru transporta attīstības komanda. Kā dizaineriem patiesībā izdevās leģendārā oriģinālā T1 pamatprincipu un skaidrās konceptauto formas pārnest uz pilnībā elektrisko ID. Buzz un ID. Buzz Cargo? Kā šajā procesā inženieriem izdevās apmierināt visas prasības attiecībā uz drošību, braukšanas komfortu un ikdienas praktiskumu, ko sniedz moderns elektroautomobilis? Un kas ražošanas un komponentu sagādes darbiniekiem bija jāsagatavo, lai visas detaļas iestrādātu ražošanas procesā Hannoverē, Vācijā, tā, lai ID. Buzz kopā ar citiem tā dēvētajiem “Bulli” modeļiem – T6.1 un Multivan, tagad varētu būvēt uz vienas platformas. Volkswagen komerctransporta TV komanda bija kopā ar šajā procesā iesaistītajiem, kamēr viņi tika galā ar dažādiem izaicinājumiem, lai dokumentētu viņu slepeno darbu. Rezultātā ir tapusi vērienīga dokumentālā filma, kas publicēta šeit: https://youtu.be/AG-cTPRXle4

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766