jaunumi

Volvo jaunais vadītājs Džims Rovans intervijā ar Automotive News skaidri licis noprast, ka viņa vadībā Volvo turpinās uzņemto kursu un strādās pie elektroauto attīstības. Publikācijā norādīts, ka gaidāmais Volvo elektriskais flagmanis, kas aizvietos XC90 SUV, kļūs par pagrieziena punktu autoražotāja virzībā pretī tikai un vienīgi elektroauto ražošanai.

Moller Baltic Import Apmācību centrā Babītē savu pirmizrādi piedzīvoja pilnībā elektriskie Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX modeļi. ID.5 sākuma cena Latvijā ir 55 927 eiro, bet ID.5 GTX – 64 584 eiro.

Jaunais Volkswagen ID.5 ar aizmugures riteņu piedziņu ir pieejams ar 128 kW (174 ZS) vai 150 kW (204 ZS), savukārt pilnpiedziņas ID.5 GTX ar 220 kW (299 ZS). Katram no šiem auto ir izteikts raksturs, apvienojot Volkswagen ID. saimes īpašības unikālā dizainā, kas ir gan elegants, gan izteiksmīgs. ID.5 nodrošina plašuma sajūtu, kā arī sniedz plaša spektra novatoriskus risinājumus.

Iespaidīgi ietilpīgs

ID.5 ir balstīts uz Volkswagen modulārās elektriskās piedziņas matricas (MEB) platformas, nodrošinot vairāk vietas salonā. ID.5 garums ir 4,60 metri, savukārt riteņu bāze – 2,77 metri, pateicoties kam automobiļa interjers ir ievērojami ietilpīgāks. Tajā ir tikpat daudz vietas, kā augstākas klases iekšdedzes dzinēja SUV. ID.5 ir universāls un elastīgs elektrisks apvidus auto – tam ir izteiksmīga jumta līnija un tas pārsteidz ar plašuma sajūtu, lielu telpu virs galvas pat pasažieriem otrajā sēdekļu rindā. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu novietojuma, bagāžas nodalījuma ietilpība mainās no 549 līdz 1 561 litram. Kā papildaprīkojums ir pieejams elektrisks bagāžnieka vāks un elektriski nolokāms sakabes āķis.

Nobraukšanas distance līdz 544 km

Visās ID.5 versijās ir pieejams liels un garām distancēm piemērots akumulators ar 77 kWh enerģijas ietilpību (neto). Tas ļauj ID.5 Pro un ID.5 Pro Performance modeļiem sasniegt līdz pat 544 km nobraukumu (WLTP). Akumulatoru izvietojums centrā zem salona pasažieru daļas nodrošina zemu smaguma centru un līdzsvarotu asu slodzes sadalījumu. Pilnpiedziņas modeļa ID.5 GTX plānotais nobraukums ar vienu uzlādi ir līdz 518 km (WLTP). ID.5 flagmanis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs un sasniedz 180 km/h maksimālo ātrumu.

Īsāks uzlādes laiks

Kad ID.5 modeļi ar 77 kWh akumulatoru ir pieslēgti pie līdzstrāvas uzlādes stacijas ar atbilstošu jaudu, to maksimālā uzlādes jauda sasniedz 135 kW salīdzinājumā ar iepriekšējo 125 kW maksimālo jaudu, lādējot diapazonā no 5 % līdz 80 % SOC (uzlādes stāvoklis). Pateicoties tam uzlādes laiks ir samazināts līdz pat līdz 9 minūtēm salīdzinājumā ar iepriekšējo uzlādes laiku. Tas nozīmē, ka ID.5 no 5 % līdz 80 % tiek uzlādēts 29 minūtēs, savukārt ID.5 GTX – 36 minūtēs, ļaujot nobraukt attiecīgi 390 km vai 320 km.

Progresīvas un pilnībā savienotas asistentu sistēmas

Standarta aprīkojumā ID.5 ir pieejams gan braukšanas joslu asistents Lane Assist, gan satiksmes uzraudzības sistēma Front Assist. Papildaprīkojumā pieejamā Travel Assist sistēma ar Swarm datiem atvieglo daļēji automatizētu sānu un garenvirziena vadību visā transportlīdzekļa ātruma diapazonā, kā arī pirmo reizi piedāvā asistētu joslu maiņu uz šosejas (no 90 km/h). Ja ir pieejami anonīmi Swarm dati no citiem Volkswagen transportlīdzekļiem, Travel Assist ar Swarm datiem spēj izmantot tikai vienu identificētu ceļa joslas marķējumu, lai noturētu transportlīdzekli braukšanas joslā, piemēram, uz lauku ceļiem, kur nav centrālo ceļa joslu marķējumu. Vēl viena jauna funkcija, ar ko ir unikāls ID. saimes jaunpienācējs, ir atmiņas funkcija automātiskai automobiļa novietošanai stāvvietā līdz pat 50 m, kas ir iepriekš saglabāta sistēmā.

Inteliģentais elektrisko transportlīdzekļu maršrutu plānotājs 

Uzlādes izvēlne, kas tagad skatāma 12 collu skārienekrānā, tagad ir vēl informatīvāka un ar jaunāko ID. programmatūru 3.0. Navigācijas sistēma maršruta aprēķināšanai spēj veikt inteliģentu vairāku pieturvietu maršruta plānošanu gariem pārbraucieniem, lai automobilis varētu sasniegt galamērķi pēc iespējas ātrāk.

Priekšējais ekrāns ar papildināto realitāti – jaunākās digitālās tehnoloģijas

Ar papildinātās realitātes priekšējo ekrānu Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX modelī demonstrē jaunākās tehnoloģiju sniegtās iespējas. Šie ekrāni iekļaujas apkārtējā vidē, piemēram, navigācijas norādījumu pagrieziena bultas tiek projicētas uz vējstikla un ir integrētas uz ceļa vadītāja redzeslaukā 10 metrus priekšā automobilim, nodrošinot visdabiskāko informācijas attēlošanu.

Modernākā apgaismojuma tehnoloģija

Kad autovadītājs ar atslēgu kabatā tuvojas savam automobilim, ID.5 viņu sagaida – priekšējie un aizmugurējie lukturi “sveicina” secīgi ieslēdzoties. Tajā pat laikā projektori atpakaļskata spoguļos uz zemes izgaismo ID. saimei raksturīgo parakstu. Gan priekšējie, gan aizmugurējie lukturi aprīkoti ar jaunākajām LED tehnoloģijām. IQ. LIGHT LED matricas priekšējie lukturi ir pieejami pēc izvēles ar inteliģenti vadāmiem tālo gaismu lukturiem (standarta aprīkojumā ID.5 GTX).

Tikai dažus mēnešus pēc "My Ami Buggy" koncepta prezentācijas un pozitīvām publikas atsauksmēm "Citroën" īpaši ierobežotā skaitā laiž klajā automobili, kura pamatā ir tieši šis konceptauto. Tikai 50 vienību sērija nonāks pārdošanā 21. jūnijā "Citroën France" tīmekļa vietnē. Katram klientam būs sava ekskluzīvā versija, jo transportlīdzekļa iekšpusē paneļa labajā pusē tiks uzstādīta plāksnīte "My Ami Buggy Ultra Special Limited Edition", kas numurēta ar skaitli no 1 līdz 50.

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas šajā projektā esot apmēram 1,25 miljardi eiro, bet tas Slovākijai radīs 3300 jaunas darbavietas.

Rūpnīcu plānots izbūvēt valsts otrajā lielākajā pilsētā Košicē, savukārt Slovākijas valdība sniegs atbalstu autoražotājam – 20% no nepieciešamajiem 1,25 miljardiem projekta īstenošanai sniegs Slovākijas valdība un nodokļu maksātāji.

 

Attīstības plāni paredz, ka rūpnīcā ik gadu saražos ap 250 tūkstošiem mašīnu, savukārt paša kompleksa izbūve sāksies jau nākamgad. Ja viss ritēs gludi, pirmajām mašīnām no konveijera būtu jānoripo 2026. gadā. Tās, visticamāk, jau būs jaunās paaudzes Volvo elektriskās mašīnas ar jaunām baterijām.

Slovākijā jau ir ļoti nopietna un attīsta autorūpniecība – valstī ik gadu saražo ap miljonu automašīnu, savukārt savas rūpnīcas tur ir Volkswagen, Peugeot/Citroen, Kia/Hyundai, kā arī Jaguar Land Rover koncernam. Volvo gadījumā šī būs trešā rūpnīca Eiropā un vienīgā, kas ražos tikai un vienīgi elektroauto. Skandināvu autoražotājs no 2030. gada apņēmies pilnībā pāriet tikai uz elektroauto ražošanu.

Avots: kursors.lv

Cupra iepazīstinājusi ar pilnīgi jaunu projektu – tas ir pilsētai paredzēts elektroauto “UrbanRebel”, kas sērijveida ražošanā nonāks 2025. gadā, izmantojot MEB Small platformu. Šo pašu platformu izmantos vēl divi Volkswagen koncerna modeļi – viens no tiem būs paša VW auto, otrs Škoda. Abi auto plānoti kā izmēros mazāki, pilsētai paredzēti auto, kas ražošanā arī nonāks 2025. gadā. Cupra uzsver, ka šis ir lielākais šā brīža projekts, kas liecina, ka Cupra gatavojas masveida ražošanai un uz šo modeli tādējādi tiek liktas lielas cerības.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766