jaunumi

Avots: Kursors.lv

7. maijā, pirmo reizi Latvijā Audi prezentē pilnībā elektrisko un dinamisko Audi e-tron Sportback un īpaši šim modelim izstrādātu virtuālo 360 grādu tūri. Sportiskā kupeja pieejama divās dažādās veiktspējas versijās – Audi e-tron Sportback 50 quattro un Audi e-tron Sportback 55 quattro.

Dinamiskā SUV kupeja apvieno iespaidīgu jaudu – līdz pat 300 kW, vēl garāku nobraukšanas distanci – ar vienu akumulatoru uzlādi līdz pat 446 kilometriem un izteiksmīgu dizainu, kas izceļ kupejas eleganci un dinamisko dabu. Virtuālu Audi e-tron Sportback tūri iespējams turpināt digitālā saziņā ar Audi pārdošanas konsultantiem vai apskatīt klātienē Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, kur nodrošinātas visas piesardzības prasības, lai automobiļa apskate būtu droša.

“Mēs esam tur, kur ir mūsu klienti. Atbilstoši apstākļiem esam izvēlējušies virtuālu prezentāciju, kas mums paver arī jaunas iespējas, koncentrējoties uz mūsu progresīvajiem klientiem – Audi e-tron Sportback ir paredzēts tieši viņiem. Šis modelis ir sportisks, progresīvs, kā arī vienlaikus funkcionāls un videi draudzīgs,” skaidro Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Pārliecinoša efektivitāte – elektromotori, elektriskā visu riteņu piedziņa, balstiekārta

Audi e-tron Sportback 55 quattro visu riteņu piedziņa ļauj autovadītājam izbaudīt efektivitātes, veiktspējas un maksimāla līdzsvara mijiedarbību. Katra ass ir aprīkota ar asinhronu elektromotoru. Ar 265 kW jaudu un 561 Nm griezes momentu divi standarta aprīkojumā esošie elektromotori nodrošina jaudīgu SUV kupejas paātrinājumu, kas nerada kaitīgos izmešus un ir praktiski nedzirdams. e-tron Sportback 55 quattro 100 km/h liela ātruma sasniegšanai nepieciešamas vien 6,6 sekundes, bet Boost režīmā, kad piedziņa uz 8 sekundēm rada 300 kW jaudu un 664 Nm griezes momentu, 5,7 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 200 km/h.

80% uzlāde pusstundas laikā

Garo distanču maršrutos Audi e-tron Sportback 55 quattro ātrās uzlādes stacijās ar līdzstrāvu (DC) iespējams uzlādēt līdz pat 150 kW. Nedaudz mazāk kā pusstundas laikā akumulators sasniedz 80%. Uzlādi publiskajās maiņstrāvas (AC) uzlādes stacijās iespējams veikt ar standarta aprīkojumā iekļauto Mode-3 kabeli. Tajā (AC) pieejama līdz 11 kW jaudas, un to iespējams palielināt līdz 22 kW ar otro uzlādes ierīci, kas papildu aprīkojumā būs pieejama 2020. gada otrajā pusē.  Audi uzlādes pakalpojums e-tron Charging Service nodrošina vieglu piekļuvi teju 130 000 publisko uzlādes punktu 24 Eiropas valstīs – un to skaits aizvien pieaug. Neatkarīgi no tā, vai tā ir maiņstrāva vai līdzstrāva, 11 vai 150 kW, procesa sākšanai nepieciešama tikai viena karte. Audi ir gatavs brīdim, kad brīva ceļošana Eiropā būs atkal iespējama, tādēļ arī klientiem Latvijā e-tron Charging Service pakalpojums ir jau pieejams, nodrošinot ērtu pārvietošanos ar privāto Audi elektroautomobili.

Elegants, efektīvs, izteiksmīgs – eksterjers un interjers

Audi e-tron Sportback apvieno ietilpīga SUV jaudu ar četrdurvju kupejas eleganci un elektriskā automobiļa progresīvo raksturu. Tas ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts. Jaunajam Audi e-tron Sportback pieejamas 13 krāsu izvēles iespējas. S line modelis jo sevišķi izceļ Audi e-tron Sportback dinamisko dabu. Tas standarta aprīkojumā aprīkots ar 20 collu riteņiem un sporta pneimatisko balstiekārtu. Bamperim sānos ir izteiksmīgākas gaisa atveres, kas uzlabo gaisa plūsmu.

Ar 2,9 metru garenbāzi Audi e-tron Sportback nodrošina pietiekami daudz vietas pieciem braucējiem un bagāžai. Jumta augstums aizmugurē ir vien par 20 milimetriem zemāks salīdzinājumā ar Audi e-tron. Kopā ar 60 litru lielu nodalījumu zem priekšējā pārsega, kurā atrodas arī automobiļa instrumentu komplekts un uzlādes kabelis, automobilim ir 615 litrus liela bagāžas ietilpība. Aizmugurējo sēdekļu atzveltņu noliekšana palielina bagāžas ietilpību līdz 1655 litriem.

Digitālie matrix LED priekšējie lukturi

Audi pirmo reizi sērijveida ražotā automobilī piedāvā digitālos matrix LED priekšējos lukturus kā augstākā līmeņa aprīkojumu. Šo lukturu gaisma, kas tiek sadalīta sīkos pikseļos, spēj ceļu izgaismot augstā izšķirtspējā. Audi e-tron Sportback digitālie matrix LED lukturi, kas papildu aprīkojumā būs pieejami 2020. gada otrajā pusē, veic vairākus uzdevumus. Uz lielceļiem joslas gaisma rada gaismas paklāju, kas skaidri izgaismo autovadītāja joslu un dinamiski pielāgojas, kad autovadītājs to maina. Tādējādi tiek veicināta drošība uz ceļa. Savukārt orientēšanās gaisma aptumšotos posmos parāda automobiļa pozīciju joslā– jo sevišķi uz šauriem ceļiem vai lielceļu remontu zonās. Bet marķēšanas gaismas funkcija tiek izmantota apvienojumā ar papildu aprīkojumā pieejamo nakts redzamības asistentu. Gaisma automātiski pievērš uzmanību jebkuram uztvertajam gājējam, tādējādi samazinot riskus, ka autovadītājs nepamanīs gājēju braukšanas joslas tuvumā.

95 kWh jauda – augstsprieguma akumulatoru sistēma un rekuperācija

Audi e-tron Sportback 55 quattro akumulatoru sistēma uzglabā 95 kWh bruto enerģijas (86,5 kWh tīrās izmantojamās enerģijas) un darbojas ar 396 voltu nominālo spriegumu. Akumulatoru sistēma ir izturīga un droša pret avārijām, pateicoties stingram aizsargrāmim un alumīnija laminātam, kurā atrodas 36 šūnu moduļi. Bremzējot pie ātruma 100 km/h, Audi e-tron Sportback spēj maksimāli atgūt 300 Nm un 220 kW, rekuperējot kinētisko enerģiju. Kopumā SUV kupeja iegūst līdz pat 30% no nobraukšanas distances, pateicoties rekuperācijai. Elastīgā siltuma pārvalde, kas sastāv no četriem atsevišķiem cikliem, ar maksimālu efektivitāti regulē augstsprieguma komponenšu temperatūru.

Multimediju pārvaldes koncepts un myAudi lietotne

Tāpat kā Audi lielizmēra klases modeļos, Audi e-tron Sportback arī piedāvā MMI skārienjutīgo pārvaldes sistēmu ar diviem ekrāniem. Augšējā 12,1 collas skārienjutīgajā ekrānā autovadītājs kontrolē informācijas un izklaides sistēmu, bet apakšējais 8,6 collu ekrāns tiek izmantots, lai pārvaldītu ērtību funkcijas un klimata kontroli. Audi e-tron Sportback standarta aprīkojumā iekļauta arī Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma ar 12,3 collu displeju.

Bezmaksas myAudi aplikācija ļauj savienot automobili ar viedtālruni, sniedzot iespēju Audi e-tron Sportback īpašniekam attālināti pārvaldīt visus uzlādes procesus. Tie ietver akumulatoru un pieejamās nobraukšanas distances statusa noteikšanu, taimeru programmēšanu un braukšanas statistikas aplūkošanu. Tālo distanču braucienos e-tron maršruta plānotājs attēlo nepieciešamās uzlādes pieturvietas gan aplikācijā, gan MMI. Tāpat arī myAudi aplikācija ļauj uzsildīt/atdzesēt automobili pirms izbraukšanas.

Drošības uzlabošana pilsētā un tālos braucienos – autovadītāja asistentu sistēmas

Autovadītāja asistentu sistēmas ievērojami atvieglo autovadītāja ikdienas braukšanu. Audi Pre Sense Basic un Audi Pre Sense Front drošības sistēmas pieejamas standarta aprīkojumā. Audi piedāvā asistentu sistēmas komplektu City, kas paredzēts īpaši pilsētas satiksmei. Tajā ietvertas Intersection Assist un Rear Cross Traffic Assist funkcijas, kā arī Lane Change un Exit Warning sistēmas. Modelī uzstādīta arī Audi Pre Sense 360° sistēma. Tā uztver sadursmes draudus un īsteno īpašus aizsardzības pasākumus. Asistentu sistēmas, atkarībā no izraudzītajiem uzstādījumiem, saņem datus no pieciem radaru sensoriem, piecām kamerām un 12 ultraskaņas sensoriem.

Audi e-tron Sportback virtuālo 360 grādu video tūri iespējams aplūkot šeit.

Avots: TVNET AUTO

Austrālijas kompānija Brighsun New Energy nupat paziņojusi, ka ir gatava sākt rūpnieciskos izmēģinājumus ar jauna tipa akumulatoriem, kuru izstrāde ilgst jau astoņus gadus.

Tie ir litija-sēra akumulatori, kas perspektīvā varētu ievērojami paaugstināt elektromobiļu un citu ar elektrību darbināmu transportlīdzekļu un rīku praktiskumu (autonomiju), jo spēj uzglabāt piecas līdz astoņas reizes vairāk enerģijas nekā šobrīd plaši izmantotie litija jonu analogi. Tādējādi, ja izmēģinājumi būs sekmīgi, elektroauto nobraucamais attālums ar uzlādes reizi jau varētu sasniegt 2000 kilometrus.

Līdz šim gan litija-sēra baterijas pētniekiem sagādāja galvassāpes, jo atšķirībā no litija jonu baterijām, kuros joni pārvietojas un sakļaujas ar elektrodiem, tie reaģē ar katoda virsmu, veidojot litija polisulfīdus un katods ar katru izlādes reizi noārdās aizvien vairāk. Citiem vārdiem, veidojas polisufīdu joni, kas nonāk elektrolītā, taču nesadalās elementos un neatgriežas katrs uz sava elektroda. Līdz ar to šādas baterijas efektivitāte ātri vien samazinās un darba mūžs ir stipri ierobežots.  

Brighsun New Energy tikmēr esot atraduši veidu, kā novērst polisulfīdu veidošanos uz sēra katoda un anoda apaugšanu ar litiju. Un rezultāts ir baterijas, kurās enerģijas blīvums ir 1000 vatstundas uz kilogramu, bet energoietilpība pat pēc 1700 pilnas uzlādes un izlādes reizēm 30 minūtēs ir 91%. Ja ātro uzlādi un izlādi veic 12,5 minūtēs, pēc 1000 cikliem baterijas kapacitāte ir 74%. 

Avots: Kursors.lv

10. marts varēs lepoties ar ierakstu autobūves vēsturē, jo tieši elektroauto ražotājs Tesla sasniedzis savu pirmo miljonu saražoto auto. Par to savā Twitter kontā ziņoja elektriskās enerģijas pārvietošanās vizionārs Īlons Masks, kurš dalījies ar foto ar jaunāko kompānijas auto – sarkano SUV Tesla Model Y.

Priekš lielajiem un tradicionālajiem autoražotājiem miljons mašīnu var būt vien desmitā daļa no gada pārdošanas rādītājiem, jo Volkswagen un Toyota 2019. gadā pārdevušas vairāk nekā 10 miljonus auto. Taču priekš autoražotāja, kurš specializējas tikai ar elektrību darbināmajos auto un dibināts 2003. gadā, tas ir ievērības cienīgs fakts. Pirmā kompānijas mašīna tika saražota 2008. gadā, un tas bija pirmās paaudzes Roadster modelis, kuram tiek gaidīta iespaidīga uzlabotā versija. Tesla plāno 2020. gadā saražot 500 000 auto, no kuriem lauvas tiesu noteikti aizņems jau pieminētais Model Y un Model 3.

Teslai bija nepieciešami 17 gadi, lai saražotu pirmo miljonu automašīnu, salīdzinājumam Ford kompānijai tas prasīja 12 gadus, jo kompānija dibināta 1903. gadā, bet miljonais auto no līnijas noripoja 1915. gadā. Volkswagen gadījumā notika pat īpašas svinības par godu šim miljonam, un tas bija 1955. gadā, kamēr autoražotājs dibināts jau 1937. gadā, tātad 18 gadu.

Pēc kompānijas paustajiem plāniem gan šajā brīdī būtu bijis jābūt saražotiem jau 2 miljoniem auto, taču ražotājs izceļas ar pārlieku cerīgiem plāniem. Jāatzīmē gan, ka jaunais Model Y šajā reizē klientus sāks sasniegt pirms laika. Tā piegāde varētu sākties jau marta mēnesī, kaut arī paredzētais laiks bija 2020. gada rudens.

Autors: Kursors.lv

2019. gada rudens pusē autoražotājs Volkswagen ziņoja gan par savu jauno elektroauto standartu – modeli ID.3, kā arī prezentēja uzlabotu mazo pilsētas elektroauto e-up!, kurš ticis pie aptuveni 260 km nobraukuma (iepriekš ~130km). Tagad kompānija apgalvo, ka topošie klienti vienlīdz aktīvi iegādājas gan elektrisko, gan parasto iekšdedzes dzinēja modeli.

Šobrīd VW esot saņēmis 20 000 e-up! pasūtījumus, kas nozīmē, ka katrs otrais no šī modeļa potenciālajiem klientiem ir izvēlējies tieši elektrificēto versiju. Tas noticis gada pirmajos trīs mēnešos, un šis modelis ir kompānijas lētākais elektroauto, tātad teorētiski vispieejamākais. Latvijā šī modeļa cena norādīta sākot no 20 945 EUR, bet Vācijā no 21 975 EUR.

Augstais un līdzīgais pieprasījums šajā situācijā varētu būt saistīts tieši ar cenu, jo Vācijā iespējams saņemt 6750 EUR atlaidi, kas auto iegādes izmaksas samazina līdz 15 225 EUR. Attiecīgi parastais up! maksā sākot no 12 960 EUR, starpībai starp abiem modeļiem sasniedzot 2265 EUR. Tāpat Vācijā e-up! modelim nebūs jāmaksā ceļa nodoklis. Piemēram ņemtas Vācijas tirgus cenas.

Te gan jāpiezīmē, ka skaitļi atbilst pasūtījumu skaitam ne reālajam piegādes daudzumam, līdz ar to šī informācija šobrīd būtu vērtējama kā laba tēla spodrināšana no Volkswagen puses, kā arī mārketinga triks, lai cilvēki vēl vairāk pasūtītu elektroauto. Kamēr vēl aizvien kavējas ID.3 nonākšana pie klientiem, ir iespēja, ka uzņēmums nesasniedz savu samazināto emisiju mērķi 2020. gadā Eiropā.

 

Avots: Kursors.lv

Zinātnieki no Samsung (Samsung Advanced Institute of Technology un Samsung R&D Institute Japan) prezentējuši pētījumu, kurā parādīta iespēja par jauna veida cietā stāvokļa baterijām, kuras varētu aizstāt šķidrā stāvokļa litija jonu baterijas gan elektroauto, gan viedierīcēs.

Salīdzinot ar litija jonu baterijām, kuras izmanto šķidra stāvokļa elektrolītus, tieši cietā stāvokļa baterijas spēs sasniegt lielāku enerģijas ietilpību, kas nozīmē iespēju nobraukt garāku distanci ar elektroauto vai ilgāk lietot viedtelefonus. Tiesa šāda stāvokļa baterijās izmantotās litija plāksnes var apaugt ar dendrītiem, kas var ietekmēt to ilgtspējību un drošību.

Pētnieki šīs problēmas risināšanai piedāvā izmantot sudraba un oglekļa savienojumu kā anodu, kas šobrīd lielākajā daļā gadījumu tiek izgatavots no grafīta. Šī anoda izmantošana ļāvusi samazināt prototipa baterijas tilpumu pat par 50%. Tiek prognozēts, ka jaunā veida baterija sniegtu iespēju nobraukt 800 km ar vienu uzlādi, kā arī veikt 1000 uzlādes ciklus, kas teorētiski ļautu nobraukt 800 000 km ar elektroauto. Šobrīd litija jonu baterijas paredzētas aptuveni 300 līdz 500 uzlādes cikliem. Ja pieņemam, ka ar jaunāko Tesla Model S varam nobraukt 600 km vienā reizē, tad varētu sasniegt 300 000 km nobraukumu, tiesa realitātē ir pieejami video ar nobraukumu, kurš ir lielāks par 500 000 km bez nomainīta akumulatoru.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766