jaunumi

Avots: Kursors.lv

Motociklu ražotājs “Yamaha” pēdējo nedēļu laikā aktīvi prezentējis dažādus elektriskos jauninājumus, bet pēdējais papildinājums ir elektriskais motokrosa motocikls. Tam vēl nav nosaukuma, taču tas tiek atpazīsts pēc projekta nosaukuma – “EMX Powertrain”.

Moci kopīgi attīstīja “Yamaha” Eiropas nodaļa, uzņēmums “Dohms”, bateriju ražotājs “SPIKE” un karaliskā Nīderlandes motociklu asociācija (KNMV). Kopdarba rezultāts ir pirmais elektriskais sacensībām derīgais mocis, kas pielīdzināms šobrīd lietotajiem 250cc motocikliem.

Rāmis veidots, izmantojot “Yamaha YZF250” platformu, “SPIKE” rūpējās par nomaināmām baterijām, savukārt “Dohms” apgādāja moci ar elektrisko motoru, lai tas kustētu uz priekšu. Projekta idejas autors ir motokrosa braucējs Elmars Doms (Elmar Dohms), kurš norādīja, ka ideja radusies, jo daudzas motokrosa un arī citu disciplīnu trases cieš no sūdzībām par lielu troksni. Pagājušajā nedēļas nogalē Eiropas čempionāta posmā Latvijas motokrosa braucējs Mairis Pumpurs saņēma sodu, jo viņa motocikla izpūtējs bija pārāk skaļš. Pumpurs brauc tieši ar “Yamaha”.

Paredzēts, ka darbībā šo motociklu ieraudzīsim līdz gada beigām un tam vajadzētu spēt konkurēt ar šā brīža 250cc jeb MX2 klases motocikliem.

Avots kursors.lv

“Cadillac” pirmais mēģinājums elektroauto segmentā notika pirms krietna laiciņa, kompānijai piedāvājot “ELR” modeli. Pēc būtības tas bija nedaudz uzfrišināts “Chevrolet Volt” un tas izgāzās. Šoreiz kompānija mēģina vēlreiz iesaistīties elektroauto tirgū un šķietams, ka resursi šoreiz nav taupīti.

Ražotājs oficiāli prezentējis savu elektrisko krosoveru “LYRIC”, kas ražošanā nonāks pēc aptuveni diviem gadiem. Tas ir pirmais no “General Motors” koncerna modeļiem, kas izmantos jauno elektrisko platformu. Auto būs aprīkots ar 100 kWh bateriju, kas sola aptuveni 480 kilometrus ar vienu uzlādi. Te gan ir āķis – “Cadillac” nav veicis oficiālus testus un šis skaitlis pieņemts pēc sākotnējiem auto izmēģinājumiem. “General Motors” lepojas, ka šī modeļa baterijās ir par 70 procentiem mazāk kobalta nekā līdzšinējās koncerna izmantotajās baterijās.

“LYRIQ” būs aizmugurējās piedziņas auto, taču būs iespējams iegūt arī pilnpiedziņas versiju. Kompānija līdz šim gan bijusi skopa, publicējot informāciju – šobrīd nav zināmas tādas svarīgas lietas kā zirgspēki, griezes momenta rādītāji kā arī paātrinājums līdz 100km/h.

Darbs pie automašīnas vizuālā noformējuma joprojām gan vēl nav pabeigts. “Cadillac” ziņo, ka dizaina izstrādē šobrīd padarīti aptuveni 85 procenti darbu, taču šobrīd publicētajās fotogrāfijās redzami prototipi un ieskats tajā, kā auto varētu izskatīties dzīvē.

Salonā ražotājs ievietojis vienu no lielākajiem ekrāniem visā auto industrijā – auto aprīkots ar vienu 33 collu ekrānu, kas sevī apvienos gan info-izklaides sistēmu, gan visu vadītājam nepieciešamo informāciju.

 

 

Avots: Kursors.lv

“BMW” kompānija paziņojusi, ka aptuveni pusotru menesi būs slēgta Minhenes rūpnīca, kas šajā laikā tiks pielāgota kompānijas jaunā elektroauto “i4” ražošanai. Šādas darbības nav neierastas, autoražotāji regulāri veic plānotu ražošanas apturēšanu, lai uzlabotu ražošanas līnijas, taču “BMW” plānotā pauze ir netipiski ilga. Rūpnīca oficiāli ir slēgta no šodienas līdz 7.septembrim.

Minhenes rūpnīcā tiek ražots “BMW” populārais 3.sērijas modelis un rūpnīcā strādā gandrīz 8000 cilvēku. Skaidrs, ka šāda pauze atsauksies ražošanas apjomos un gada noslēguma bilancēs. Rūpnīcas direktors Roberts Engelhorns komentējis pārmaiņas viņa vadītajā struktūrvienībā. “Mēs sagatavojam Minhenes rūpnīcu nākotnei. Kad pārbūve būs pabeigta, mēs varēsim ražot benzīna, dīzeļa, hibrīdauto un pilnībā elektriskus auto uz vienas līnijas. Ierobežotais vietas daudzums jebkura veida pārbūves darbus padara īpaši izaicinošus. Vecās sistēmas ir jāizvāc ārā, jāuzstāda jaunās un tās jāsagatavo ražošanas darbu uzsākšanai. Tas viss jāpaveic šaurās telpās, 6 nedēļu laikā. Šāds darbs prasa pedantisku plānošanu un daudz radošuma.”

“BMW i4” tiks ražots uz jaunās paaudzes elektriskās piedziņas bāzes. Tiek uzskatīts, ka šī tehnoloģija kompānijai uz vienas līnijas ļaus ražot mašīnas ar visiem pieejamajiem piedziņas veidiem. “i4” ražošanā nonāks nākamgad un “BMW” sola, ka mašīna ar vienu uzlādi varēs veikt 600 kilometrus.

Avots: Kursors.lv

“Tesla Cybertruck” modelis daudz apspriests sava ekstravagantā dizaina dēļ, taču šī auto prototips izmēros nav nekāds mazulis – tas ir 5,89 metrus garš, 1,90 metrus augsts un 2,03 metrus plats – ļoti pieklājīgi izmēri, kas pielīdzināmi izmēros lielākajām “Ford F-150” versijām. “Tesla” vadītājs Īlons Masks sociālās saziņas vietnē “Twitter” atklājis, ka nākotnē ļoti iespējama izmēros mazāka “Cybertruck” versija, kas paredzēta Eiropas tirgum.

Eiropā pikapi nav pārlieku populāri, īpaši, ja salīdzinām ar ASV, taču vēl pirms pandēmijas tika prognozēts, ka šajā Atlantijas okeāna krastā šogad varētu tikt pārdoti 200 tūkstoši pikapu. Nav maz, taču tik un tā pieticīgi pret 3 miljoniem pārdoto pikapu ASV. Lai nu kā, potenciāls tirgus “Cybertruck” ir arī Eiropā, taču lielo pikapu pieprasījumu pie mums ievērojami ierobežo to izmēri.

Lai arī daudzviet Eiropā starp pilsētām izveidotas mūsdienīgas, plašas automaģistrāles, pilsētu ielas ir salīdzinoši šauras, tāpēc pārvietošanās pa tām ar izmēros lielu mašīnu ir neērta. Pikapus ASV bieži vien izmanto kā darba transportu, taču Eiropā šo nišu sekmīgi aizpilda kravas busi, kas ir izmēros piemērotāki braukšanai mūsu pasaules daļā. Lai nu kā, izmēros mazāka “Cybertruck” versija Eiropā varētu būt interesanta bezizmešu alternatīva.

Avots: kursros.lv

“Mercedes” ziņo, ka kompānijas elektroauto flagmanis – “EQS” sedans ar vienu uzlādi spēs veikt vairāk nekā 700 kilometrus. Ražotājs ziņo, ka tieši šādu distanci spējis veikt “EQS” konceptauto un būs ļoti interesanti redzēt, cik ļoti šim rezultātam spēs pietuvoties ražošanas versija.

Informāciju izplatīja “Daimler” koncerna valdes priekšsēdētājs Ola Kaleniuss, to atklājot koncerna ikgadējā tikšanās pasākumā. “Esam jaunā ērā, kas attiecas uz Mercedes elektrifikāciju. EQS uzstādīs jaunus standartus. Ar to iespējams veikt vairāk nekā 700 kilometrus, izmantojot WLTP testu. Ar šo auto mainīsies veids, kā domājam par mašīnām. Šis ir pirmais pilnībā elektriskais Mercedes sedans, kas veidots uz elektroauto paredzētas platformas. Tas mums sniedz virkni jaunu iespēju – sākot no bateriju novietojuma, beidzot ar auto dizainu,” stāstīja Kaleniuss.

“Mercedes” paši ražos baterijas “EQS” modelim, to darot savā Štutgartes rūpnīcā. Plānots, ka “EQS” ražošanā varētu nonākt nākamgad. Ja “Mercedes EQS” tik tiešām spēs sasniegt 700 kilometru atzīmi ar vienu uzlādi, kompānijai būs izdevies pārspēt vienu no galvenajiem “EQS” konkurentiem – “Tesla Model S Long Range”, kas ar vienu uzlādi spēj pieveikt vairāk nekā 600 kilometrus.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766